Öğretmenlerin yüzde 81’i ay sonunu getiremiyor. Eğitim çalışanları isyandı
7 mins read

Öğretmenlerin yüzde 81’i ay sonunu getiremiyor. Eğitim çalışanları isyandı

“`html

Eğitim Çalışanlarının Ekonomik Durumu: Şok Edici Anket Sonuçları

Hürriyetçi Eğitim-Sen tarafından yapılan kapsamlı anket, eğitim sektöründeki çalışanların ekonomik şartlarının son derece zorlayıcı olduğunu gözler önüne serdi. Toplamda 7,563 kişinin katıldığı ankette, katılımcıların %81,1’i “ay sonunu getiremiyoruz” yanıtını verdi.

Hürriyetçi Eğitim Sen Genel Başkanı Levent Kuruoğlu’nun açıkladığı verilere göre, eğitim çalışanlarının maaşlarının önemli bir kısmı borç ödemelerine gidiyor. Katılımcıların %50,9’u maaşlarının kredi ve borç ödemelerine, %33,3’ü gıda alışverişine, %9,7’si kira giderlerine, %2,7’si eğitim harcamalarına ve %2,4’ü ise faturalara harcandığını belirtti. Bununla birlikte, katılımcıların önemli bir kısmı ay sonunda hesaplarında para kalmadığını ifade etti.

Eğitim Çalışanlarının Ekonomik Durumu

Kuruoğlu, eğitim çalışanlarının mevcut ekonomik durumu hakkında şu değerlendirmeleri yaptı: “Eğitim çalışanlarının mevcut ekonomi yönetimine olan inancı giderek azalıyor. Gelecekteki ekonomik durumu düzeltme umudu neredeyse kalmadı. Bunun yanında, ekonomik ve sosyal hakların iyileştirilmesi için kararlı bir şekilde taleplerini dile getiriyorlar.”

Anket sonuçlarına göre, eğitim çalışanlarının mevcut ekonomik durumu ve bunun etkileri şöyle özetlenebilir:

A. MEVCUT EKONOMİK DURUM İLE İLGİLİ VERİLER

  1. Kredi Kartı Kullanımı: %61’i kredi kartı borcunu düzenli bir şekilde ödediğini, %24,1’i sadece asgari ödemeyi yapabildiğini, %11,4’ü ise düzenli ödeme yapamadığını ifade etti.
  2. Aylık Harcamalarda En Büyük Kalem: %50,9’u kredi/borç ödemeleri, %33,3’ü gıda harcamaları, %9,7’si kira, %2,7’si eğitim giderleri ve %2,4’ü fatura ödemeleri olarak belirtildi.
  3. Mevcut Kredi Borç Miktarı: %51,4’ü 0-200 bin lira, %17,9’u 200-400 bin lira, %7,2’si 400-600 bin lira, %6,1’i 800 bin lira ve üstü, %2,9’u ise 600-800 bin lira arasında borca sahipken, borcu olmayanların oranı %14,4 olarak belirlendi.
  4. Maaş Sonrası Para Kalma Durumu: %81,1’i ay sonunda hesaplarında para kalmadığını, %18,9’uysa para kaldığını açıkladı.
  5. Maaş ile Tasarruf Yapma İmkanları: %90,1’i mevcut maaşla tasarruf yapmanın imkânı bulunmadığını, %6,8’i tasarruf yapabildiğini, %3,1’iyse çok az bir miktar tasarruf edilebildiğini belirtti.
  6. Ek İş Yapma Çalışmaları: %17,6’sı mesleğiyle ilgili ek iş yaptığını, %35,8’i bu tür iş yapmayı düşündüğünü, %44,8’i yapmadığını, %1,8’i ise böyle bir ihtiyacı olmadığını söyledi.
  7. Mevcut Ekonomik Durumu Geçmiş ile Karşılaştırma: %86,3’ü mevcut durumun geçmişten daha kötü olduğunu, %10,1’i aynı, %3,6’sı ise daha iyi olduğunu ifade etti.
  8. Maaşın Tatil Planlarına Etkisi: %96,8’i maaşlarının tatil yapma planlarını olumsuz etkilediğini, %2,7’si etkilemediğini, %0,5’i ise olumlu etkilediğini duyurdu.
  9. Maaşın Evlilik veya Çocukların Evlendirilmesine Etkisi: %90’ı olumsuz etki yaptığını, %9,5’i etkilemediğini, %0,5’i ise olumlu etki yaptığını belirtti.
  10. Maaşın Mesleki Motivasyona Etkisi: %85,9’u olumsuz etkilediğini, %13,1’i etkisinin olmadığını, %1’i ise olumlu etkilediğini duyurdu.
  11. Maaşın Mesleki Aidiyet Duygusuna Etkisi: %78’i olumsuz etkilediğini, %17,8’i herhangi bir etkisini hissetmediğini, %4,2’si ise olumlu hissettiğini belirtti.
  12. Ekonomik Kaygıların Aile İçi İlişkilere Etkisi: %79,2’si olumsuz etkilediğini, %20,3’ü etkisinin olmadığını, %0,5’i ise olumlu etkilediğini duyurdu.

Eğitim Çalışanlarının Ekonomik Durumu

ÜLKE EKONOMİSİNE DUYULAN GÜVEN VE BEKLENTİLER

  1. Mevcut Enflasyon Rakamlarına Duyulan Güven: %97,5’i TÜİK’in açıkladığı rakamların gerçeği yansıtmadığına inanıyor.
  2. Fiyat Artışlarının Nedeni: %74,9’u artışların kötü ekonomik yönetimden kaynaklandığını belirtirken, %11,2’si yerli üretimin yetersizliğinden, %9,2’si fırsatçılardan, %1,9’u döviz kurundan kaynaklandığını ifade etti.
  3. Ekonominin Geleceği Hakkındaki Beklentiler: %57,6’sı önümüzdeki dönem için umutlu değilken, %37,9’unun umutlu olmayı istediği, %4,5’nun ise umutlu olduğu görüldü.
  4. Eğitim Çalışanlarının Ekonomik Durumlarının İyileşeceğine Dair İktidara Duyulan Güven: %76,5’i iktidarın durumlarını iyileştireceğine inanmıyor.
  5. MEB ve Diğer Sınav Ücretlerine Yönelik Beklenti: %95,4’ü sınav görevlerinin ücretlerinin artırılmasını istiyor.
  6. 24 Kasım Talepleri: Eğitim çalışanlarının, 24 Kasım Öğretmenler Günü’nde birer maaş ikramiye bekleyenlerin oranı %66,8, maaş zam oranının artırılması %56,6, eğitim öğretim ödeneğinin bir maaş tutarına eşitlenmesi %48,4, ek ders ücretlerinin artışı %47,8, seyyanen zam beklentisi ise %35,2 olarak ortaya çıktı.

Kuruoğlu, anket verilerine dayanarak yaptığı değerlendirmede, eğitim çalışanlarının ekonomik durumunun zorluğuna dikkat çekti. “Çocuklarımızın eğitimine katkıda bulunmak için çabalarken, kendi varlık mücadelesini vermek zorunda kalıyorlar,” ifadelerini kullandı.

EĞİTİM ÇALIŞANLARININ EKONOMİK SIKINTILARI

  • Eğitim çalışanları, kredi kartı bağımlılığı nedeniyle zor şartlarda yaşamaktadır. Kredi kartı kullanımı kolay görünse de, birçok çalışan ya asgari ödeme yapmakta ya da düzenli ödeme yapamamaktadır.
  • Aylık bütçelerinin önemli bir kısmı borç ödemelerine gitmektedir; bu durum da gıda ve kira harcamalarını zorlaştırmaktadır.
  • Kredi veya kredi kartı borcu olmayan eğitim çalışanı sayısı yalnızca %14,4’tür; bu da borçlanmanın yaygın bir sorun olduğunu göstermektedir.
  • Ay sonunda maaşlarından artan miktar neredeyse sıfıra yakın kalmaktadır; bu durum geleceğe yönelik hiçbir tasarruf yapılmasını engellemektedir.
  • Çalışanlar, ekonomik durumlarını düzeltmek amacıyla ek iş yapma ihtiyacı duymaktadır; bu durum aile ilişkilerini ve yaşam dengesini olumsuz etkilemektedir.
  • Alınan maaşın tatil yapmayı planlamak veya evlilik gibi hayatı kararları ciddi biçimde etkilediği anlaşılmaktadır.
  • Maaşlar, eğitim çalışanlarının mesleki değer algısını ve motivasyonunu da olumsuz yönde etkileyerek, genel iş verimliliğini düşürmektedir.
  • Ekonomik kaygılar, aile içindeki ilişkileri de bozarak, genel huzuru tehdit etmektedir.

ÜLKE EKONOMİSİNE YÖNELİK GÖRÜŞLER VE İLERİ GÖRÜŞLER

  • Çoğu eğitim çalışanı, resmi enflasyon rakamlarının gerçek durumu yansıtmadığına inanırken; fiyat artışlarının sebeplerinin kötü yönetim olduğunu vurgulamaktadır.
  • Bunun yanı sıra, eğitim çalışanların yalnızca %4,5’i ülke ekonomisinin gelecekte daha iyi olacağını düşünmektedir.
  • Mevcut iktidarın eğitim çalışanlarının ekonomik durumlarını iyileştireceği yönünde inanç neredeyse sıfıra yakındır.
  • Tüm eğitim çalışanları, görevlerinden kazanabilecekleri ekstra ücretlerin artırılmasını talep etmektedir.
  • Eğitim çalışanları, 24 Kasım’da iktidardan birçok talepleri olacağının altını çizmektedir.

“`

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir